Sedan den 1 oktober 2018 har Sea Life en helt ny Googlestrategi. Den nya strategin går ut på att analysera sina kunders beteende och köpmönster med hjälp av en mycket duktig analytiker.

Genom ett aktivt och nära samarbete med mediebyrån Social Media lab har Sea Life kunnat anpassa kampanjer, annonser och målgrupper mycket starkare. Vi har också fått igång en rad tekniska lösningar som hjälpt oss nå våra kunder i rätt kanaler och med rätt information.

De senaste 5 månaderna har vår efterfrågade försäljning ökat med 44 procent. Vi har också fått igång våra sociala medier ordentligt med samarbeten och tävlingar, vilket såklart också har bidragit till vår ökade trafik.

– Vi arbetar väldigt strukturerat med att fylla vår sajt med content som både våra kunder och Google gillar och det har gett tydliga resultat, även om vi har mycket kvar, säger Marknadsansvariga och Onlineansvariga Anneli Furustad.

Det är också väldigt roligt att se att efterfrågan på kvalitetsprodukter som håller stora delar av livet har ökat. Starka märken som står för kvalité och hantverk har i år varit ännu starkare.

I övrigt gör även Sea Life som koncern ett bra år där försäljningen ökar med 35 procent och förbättrar resultatet till vinst med 4.0 miljoner.

Sea Life-koncernen består av ett antal butiker och e-handel och nu ser vi fram emot årets öppning av våra sommarbutiker, vi kommer finnas i Sandhamn, Marstrand, Visby, Bullandö och Vaxholm.

LÄS MER
Publicerat av webstores